Hero image songfestival

FAQ

Q&A Eurovisie Songfestival 2021

Ik heb tickets voor het Eurovisie Songfestival 2020, blijven deze geldig voor 2021?Indien u uw tickets via het officiële verkoopkanaal heeft gekocht dan blijven uw tickets geldig voor 2021. Uw tickets schuiven naar dezelfde show door als waarvoor u heeft geboekt in 2020. Wij hopen u volgend jaar weer te mogen verwelkomen.

Krijg ik een nieuw ticket voor het Eurovisie Songfestival 2021?
In de aanloop naar 2021 zullen wij u hierover verder informeren.

Wat zijn de nieuwe data van de shows in 2021?

Zie hieronder de nieuwe data voor 2021
1st Semi-Final Jury show: maandagavond 17 mei 2021
1st Semi-Final Family show: dinsdagmiddag 18 mei 2021
1st Semi-Final Live show: dinsdagavond 18 mei 2021

2nd Semi-Final Jury show: woensdagavond 19 mei 2021
2nd Semi-Final Family show: donderdagmiddag 20 mei 2021 
2nd Semi-Final Live show: donderdagavond 20 mei 2021

Grand Final Jury show: vrijdagavond 21 mei 2021
Grand Final Family show: zaterdagmiddag 22 mei 2021
Grand Final Live show: zaterdagavond 22 mei 2021 

Ik ben helaas verhinderd en kan niet naar het Eurovisie Songfestival in 2021 en wil graag mijn ticketgelden terugontvangen. Is dat mogelijk?

Ja, dat is mogelijk indien u uw tickets bij het officiële verkoopkanaal heeft gekocht. U kon een terugbetaling aanvragen t/m 29 juni 2020 23:59 uur. Een terugbetaling kunt u alleen aanvragen als u de hoofdboeker bent van de aangeschafte tickets. Houdt u er rekening mee dat dit proces van start gaat na 29 juni als alle verzoeken tot terugbetaling zijn binnen gekomen. Uw ticketgelden ontvangt u dan uiterlijk binnen 4 tot 6 weken retour op de rekening waarmee u uw tickets heeft betaald.

Ik kan wel, maar mijn vrienden waarmee ik zou gaan zijn helaas verhinderd, wat kan ik dan met die tickets doen?

Wij kunnen ons voorstellen dat we de mensen waarmee u naar het Eurovisie Songfestival zou gaan, helaas niet allemaal meer kunnen. Wij zullen in 2021 voordat de overgebleven tickets weer in de verkoop gaan, de personalisatieperiode openzetten zodat u uw tickets op een andere naam kunt zetten. Hoe dit werkt, wordt per mail te zijner tijd aan u gecommuniceerd. Het is helaas niet mogelijk om een gedeeltelijke terugbetaling aan te vragen van uw bestelling.

Ik heb mijn tickets via Avrotros, Ticketswap gekocht, hoe werkt dat?

Ook deze tickets blijven geldig voor 2021.

Indien u verhinderd bent in 2021, dan is mogelijk om een restitutie van uw ticketgelden aan te vragen. Dit kunt u vanaf nu hier doen t/m 29 juni 2020 23:59 uur. Een terugbetaling kunt u alleen aanvragen als u de hoofdboeker bent van de aangeschafte tickets. Houdt u er rekening mee dat dit proces van start gaat na 29 juni als alle verzoeken tot terugbetaling zijn binnen gekomen. Uw ticketgelden ontvangt u dan uiterlijk binnen 4 tot 6 weken retour op de rekening waarmee u uw tickets heeft betaald.

Mocht u onverhoopt nog andere vragen hebben over uw bestelling via Avrotros, dan kunt u contact opnemen via ledenservice@avrotros.nl.

Mocht u onverhoopt nog andere vragen hebben over uw bestelling via Ticketswap, dan kunt u contact opnemen via info@ticketswap.com.

 Ik heb nu geen tickets maar wil voor volgend jaar graag wel tickets kopen, kan dat weer?

Het is nu nog te vroeg om hier iets over te zeggen. Dat hangt af van hoeveel tickets er worden teruggegeven en welke capaciteit er volgend jaar beschikbaar zal zijn.

Hoe gaat het Songfestival om met de Coronamaatregelen?

De organisatoren zijn zich ervan bewust dat de ontwikkelingen rondom het Coronavirus het komende jaar van invloed gaan zijn op evenementen. Die ontwikkelingen laten zich op de lange termijn niet voorspellen. Daarom wordt de komende maanden door alle betrokken partijen gewerkt aan verschillende scenario’s om die uitdaging het hoofd te bieden. Mochten bepaalde keuzes consequenties hebben voor de ticketkopers dan brengen we u hiervan uiteraard op de hoogte.

Ik heb een andere vraag over mijn tickets.

Indien uw vraag niet in bovenstaande vragen zijn beantwoord, dan kunt u contact opnemen met Paylogic via customerservice@paylogic.com. Let op, via dit e-mailadres kunt u geen terugbetaling aanvragen, dat kan alleen hier  t/m 29 juni 23:59 uur.