Hero image songfestival

FAQ

Alles wat je moet weten voor de kaartverkoop van het Eurovisie Songfestival 2020

Op 12 december 2019 is de eerste verkoopronde van tickets geweest. Alle kaarten die beschikbaar waren voor de Grand Final, Semi Final 1 en Semi Final 2 zijn toen uitverkocht.  

Let op: personalisatie van aangekochte tickets start vanaf 13 december. Dit kan tot en met 20 december. Houd je mailbox dus in de gaten. Niet gepersonaliseerde tickets worden daarna geannuleerd. Na de personalisatie krijg je de tickets toegestuurd. 
Er zijn nog geen tickets uitgegeven. Alles wat via verschillende kanalen wordt aangeboden is nep. Koop deze dus niet.   

De tweede ronde vindt eind januari 2020 plaats. Houd songfestival.nl in de gaten voor exacte datum en tijd. De derde kaartverkoopronde is medio maart. 

Welke shows zijn er?

Er zijn in totaal 9 shows voor het publiek toegankelijk.

1e Semi-Final
1e Semi-Final Jury show, maandagavond 11 mei, start show 21:00 uur 
1e Semi-Final Family show, dinsdagmiddag 12 mei, start show 15:00 uur
1e Semi-Final LIVE show, dinsdagavond 12 mei, start show 21:00 uur

2e Semi-Final
2e Semi-Final Jury show, woensdagavond 13 mei, start show 21:00 uur 
2e Semi-Final Family show, donderdagmiddag 14 mei, start show 15:00 uur
2e Semi-Final LIVE show, donderdagavond 14 mei, start show 21.00 uur 

GRAND Final:
GRAND Final Jury show, vrijdagavond 15 mei, start show 21:00 uur
GRAND Final Family show, zaterdagmiddag 16 mei, start show 13:30 uur
GRAND Final LIVE show, zaterdagavond 16 mei, start show 21:00 uur 

De Jury- en Family shows zijn complete shows die alleen niet live op televisie worden uitgezonden. Verder ziet het publiek feitelijk hetzelfde als tijdens de live uitzendingen met dezelfde presentatoren, optredens, opening- en interval acts.

Bij de Jury- en Family shows mist tijdens de Semi-Finals de bekendmaking van de finalisten en tijdens de Grand Final is er geen puntentelling. Er wordt dan gewerkt met een dummy-uitslag. 

Per show zijn er staanplaatsen, zitplaatsen op de 1e ring, zitplaatsen op de 2e ring, beperkt zicht-plekken en plaatsen voor rolstoelgebruikers en eventuele begeleiders.

De halve finale shows duren ongeveer 2 uur en de finale shows zijn ongeveer een uur langer.

Welke soorten tickets zijn er?

Voor de eerste kaarten die in de verkoop gaan voor de Semi-Finals hanteren we een Early Bird tarief. Vanaf de tweede en derde verkoopronde (eind januari en medio maart) zullen de Semi-Final tickets €5 duurder zijn. Genoemde prijzen zijn de Early Bird prijzen.

De volgende type tickets zijn beschikbaar:
Staanplaatsen
Zitplaatsen (zowel 1e ring als 2e ring)
Slecht zicht plaatsen
Rolstoelplaatsen  

Voor de 1st en 2nd Semi Final zijn de volgende prijzen van toepassing*:

Prijzen 1e en 2e Semi-Final

* Prijzen zijn inclusief €3,50 servicekosten per ticket

** Beschikbaar vanaf de tweede verkoopronde

*** Rolstoelplekken zijn alleen telefonisch te boeken via: +31 20 225 1116. Per rolstoelgebruiker kan er 1 begeleider mee. Vernoemde ticketprijzen zijn per persoon, voor zowel de rolstoelgebruiker als voor de begeleider moet een toegangsbewijs gekocht worden.

Voor de Grand Final zijn de volgende prijzen van toepassing *:

Prijzen Grand Final

* Prijzen zijn inclusief €3,50 servicekosten per ticket

** Beschikbaar vanaf de tweede verkoopronde

*** Rolstoelplekken zijn alleen telefonisch te boeken via: +31 20 225 1116. Per rolstoelgebruiker kan er 1 begeleider mee. Vernoemde ticketprijzen zijn per persoon, voor zowel de rolstoelgebruiker als voor de begeleider moet een toegangsbewijs gekocht worden.

Waarom worden de staanplaatsen niet verkocht voor de Live shows?

Op dit moment worden de staanplaatsen alleen verkocht aan de leden van de OGAE fanclub. Wanneer het ontwerp van de show, het lichtplan en de cameraposities allemaal bekend zijn is er een mogelijkheid dat er meer staanplaatsen beschikbaar komen bij de volgende verkooprondes.

Waarom zijn de beperkt zicht plaatsen pas beschikbaar in de tweede verkoopronde?

Wanneer het ontwerp van de show, het lichtplan en de cameraposities allemaal bekend zijn, kan er bepaald worden welke plekken daadwerkelijk beperkt zicht hebben. Dit zal voor de tweede verkoopronde vastgesteld worden. 

Het wachtrijsysteem: hoe werkt het?

Iedereen die op donderdag 12 december voor 12:00 uur op de link naar het bestelscherm heeft geklikt, krijgt d.m.v. loting door het systeem om exact 12:00 uur een willekeurige plaats in de wachtrij toegewezen. Iedereen die na 12:00 uur de link aanklikt, sluit achteraan in de rij. Een dag van tevoren klaar zitten levert dus geen plek vooraan in de wachtrij op. 
Ververs je pagina niet als je op de ticketlink hebt geklikt, je sluit dan namelijk weer achteraan in de rij.

Let op: elke show heeft een eigen wachtrij. 

Hoeveel tickets mag ik boeken?

Je mag maximaal 4 tickets per order (bankrekeningnummer en adres) kopen. Boek je meer tickets dan loop je het risico dat je tickets worden geannuleerd.

Hoe lang heb ik om mijn bestelling te voltooien?
Wanneer je door de wachtrij bent, heb je maximaal 5 minuten om je bestelling af te ronden. Zorg er dus voor dat je al je (betaal) gegevens bij de hand hebt.

Hoe kan ik mijn tickets betalen?

Je kan je tickets betalen via o.a. de volgende, bekende betaalmethodes:
iDEAL
Paypal
Creditcard (Mastercard & Visa)
Sofortuberweisung
Bancontact

Hoe werkt een online betaling met creditcard?

Om een betaling middels credit card te doen, dient u uw credit card nummer, vervaldatum en CVC nummer in te voeren als daar naar gevraagd wordt. Zorg er dus voor dat je al deze gegevens bij de hand hebt. 

Deze gegevens worden verstuurd naar uw credit card maatschappij voor verificatie. De credit card maatschappij autoriseert de transactie en stuurt de bevestiging van autorisatie naar Paylogic om de betaling te voltooien.

De overdracht van deze gegevens verloopt volledig beveiligd. 

Let op! Het kan voorkomen dat er bij betaling gevraagd wordt om je 3D Secure code in te vullen. Dit moet geactiveerd zijn bij je bank. Meer informatie over 3D Secure vind je hier: icscards.nl/klantenservice/betalen/betalen-met-uw-card

Personaliseren van je tickets

Voor het Eurovisie Songfestival moet je je tickets personaliseren. Dit kan vanaf 13 december 12:00 uur t/m 20 december 23:59 uur. Let op! Indien je niet voor 20 december 23:59 uur je tickets hebt gepersonaliseerd, dan worden je tickets geannuleerd en ontvangt de hoofdboeker automatisch het geld terug exclusief de refund kosten. 

Waarom moet ik mijn tickets personaliseren?

Net als andere grote evenementen heeft ook het Eurovisie Songfestival last van zwarthandel. Daardoor betalen bezoekers – meestal onbewust – veel meer voor een kaart dan de oorspronkelijke prijs. Om ervoor te zorgen dat bezoekers niet de dupe worden van doorverkoop moeten tickets worden gepersonaliseerd. Deze informatie kan ook worden gebruikt om bezoekers te informeren over het festival.

Hoe kan ik mijn ticket personaliseren?

Zodra je bestelling is betaald, ontvang je een bevestigingsmail vanuit Paylogic. Om je tickets te ontvangen, moet je jouw tickets eerst personaliseren, dit kan vanaf 13 december 12:00 uur t/m 20 december 23:59 uur. Let op! Indien je niet voor 20 december 23:59 uur je tickets hebt gepersonaliseerd, dan worden je tickets geannuleerd en ontvangt de hoofdboeker automatisch het geld terug exclusief refund kosten. Je hebt dan geen recht meer op die tickets. Voor de personalisatie van je tickets ontvang je een aparte mail met een link. Voor het op naam zetten heb je deze gegevens nodig van alle personen: voornaam, achternaam, geslacht en geboortedatum. Na personalisatie van alle tickets ontvang je een mail om je tickets te downloaden.

Bezoekers aan de shows zullen bij aankomst steekproefsgewijs worden gevraagd zich te identificeren. Indien de naam op het ticket niet overeenkomt met de naam op het identiteitsbewijs, wordt het ticket ongeldig verklaard en de toegang ontzegd. 

Ik ben mijn tickets kwijt, wat moet ik doen?

Je kunt via deze link de bevestigingsmail met je tickets opnieuw opvragen. Via: consumer.paylogic.nl/tickets 

Ik heb een vraag over mijn tickets/order, hoe kom ik in contact met Paylogic?

Op de website van Paylogic (customerservice.paylogic.com/hc/nl) vind je al heel veel informatie over de kaartverkoop. Mocht het antwoord op je vraag er niet tussen zitten of heb je een andere vraag, stuur dan een mail aan customerservice@paylogic.com

Ik wil graag de naam op een van de tickets veranderen, kan dat?

We gaan ervan uit dat iedereen die nu een ticket koopt voor het Eurovisie Songfestival de intentie heeft om ook daadwerkelijk naar het evenement te komen. Toch zullen er zich onverhoopt situaties voor doen dat men toch niet kan en je de naam wil wijzigen op een van de tickets. Om handel in tickets te ontmoedigen bieden we dit op dit moment nog niet aan en volgt er in de aanloop naar het evenement toe meer informatie over hoe te handelen indien dit het geval is.

Ik kan toch niet komen. Wat kan ik met mijn ticket doen?

Je kunt je ticket aanbieden via het officiële re-sell kanaal Ticketswap. Via dit kanaal koop en verkoop je veilig je ticket(s).  

Waarom is er verkoop mogelijk via Ticketswap?

We gaan ervan uit dat iedereen die nu een ticket koopt voor het Eurovisie Songfestival de intentie heeft om ook daadwerkelijk naar het evenement te komen. Toch zullen er zich onverhoopt situaties voor doen dat men toch niet kan. Zeker als je al tickets koopt in december en het evenement pas in mei plaats vindt. Ticketswap biedt je dan de mogelijkheid om je ticket voor een schappelijke prijs aan te bieden zodat de koper geen abnormaal hoge prijs betaalt. De barcode van het originele ticket wordt dan ongeldig gemaakt en de koper krijgt een nieuwe barcode. Tevens zal de naam van de nieuwe eigenaar op het ticket staan. 

Wat is een refund protection?

Tijdens het koop proces word je een refund protection aangeboden. Dit is een verzekering waarbij je met een geldende reden je geld terug kan krijgen indien je toch niet naar het Eurovisie Songfestival kan komen. Meer informatie hierover vind je hier customerservice.paylogic.com/hc/nl/articles/230701267-Wat-is-Refund-Protection-door-Booking-Protect- 

Is er een minimumleeftijd voor het Eurovisie Songfestival?

Nee er is geen minimumleeftijd voor het Eurovisie Songfestival. Kinderen jonger dan 16 jaar kunnen alleen naar binnen onder begeleiding van een meerderjarige. 

Wat mag ik meenemen naar de shows?

Ruim voor aanvang van de shows zul je per e-mail worden geïnformeerd over wat wel en niet mee naar binnen mag. Voorwerpen die niet zijn toegestaan zullen worden ingenomen en kunnen niet worden geretourneerd. 

Welke beveiligingsmaatregelen gelden er rondom de shows?

Zoals gebruikelijk bij het Eurovisie Songfestival zijn er strenge veiligheidsmaatregelen van toepassing, vergelijkbaar met die op een luchthaven. Zorg ervoor dat je ruim op tijd arriveert.

Toegankelijk Eurovisie Songfestival 

De organisatie van het Eurovisie Songfestival 2020 heeft de ambitie om het evenement inclusief en toegankelijk te maken voor een zo breed mogelijk publiek. Hoewel we nog niet zo ver zijn dat we al een compleet aanbod aan voorzieningen kunnen geven, hebben we het voornemen om – net als de shows die op televisie te zien zijn – alle negen shows voor bezoekers met een auditieve en visuele beperking toegankelijk te maken. Zodat ook deze groep bezoekers de shows goed kunnen volgen en meemaken. We zijn dus druk bezig met een aantal voorzieningen. Hierover wordt op een later moment gecommuniceerd.

Hoe toegankelijk is Rotterdam Ahoy?

Meer informatie over de bereikbaarheid en toegankelijkheid van Rotterdam Ahoy en antwoord op de meest gestelde vragen over de locatie vind je op de website van Ahoy: ahoy.nl/informatie/veelgestelde-vragen. 

Ik heb een beperking en heb extra ondersteuning nodig. Wat kan ik doen?

Heb je ticket gekocht en heb je extra ondersteuning nodig bij de komst naar een van de shows? Dan kijken we graag samen met je naar de mogelijkheden. Na de eerste ronde van de ticketverkoop, ontvangen we je aanvraag graag vóór 15 januari 2020 via
info@hbesc2020.nl