Hero image songfestival

FAQ

Alles wat je moet weten voor de kaartverkoop van het Eurovisie Songfestival 2020

De kaartverkoop voor het Eurovisie Songfestival 2020 begint op 30 januari om 12:00 uur ’s middags via tickets.songfestival.nl. We starten dan met de tweede ronde van drie verkooprondes van tickets voor zowel de live shows als de generale repetities (genaamd Jury en Family show). Dit zijn in totaal 9 shows.

Eind maart (de derde verkoopronde) komen er extra kaarten voor alle shows beschikbaar. Houd hiervoor www.songfestival.nl en de social kanalen in de gaten!

Let op:
Koop alleen kaarten via het officiële verkoopkanaal en niet op andere sites.

Welke shows zijn er?
Er zijn in totaal 9 shows voor het publiek toegankelijk.

1e Semi-Final (eerste halve finale)
1e Semi-Final Jury show, maandagavond 11 mei, start show 21:00 uur 
1e Semi-Final Family show, dinsdagmiddag 12 mei, start show 15:00 uur
1e Semi-Final LIVE show, dinsdagavond 12 mei, start show 21:00 uur

2e Semi-Final (tweede halve finale)
2e Semi-Final Jury show, woensdagavond 13 mei, start show 21:00 uur 
2e Semi-Final Family show, donderdagmiddag 14 mei, start show 15:00 uur
2e Semi-Final LIVE show, donderdagavond 14 mei, start show 21.00 uur

Grand Final (grote finale)
Grand Final Jury show, vrijdagavond 15 mei, start show 21:00 uur
Grand Final Family show, zaterdagmiddag 16 mei, start show 13:30 uur
Grand Final LIVE show, zaterdagavond 16 mei, start show 21:00 uur

De Jury- en Family shows zijn complete shows die alleen niet live op televisie worden uitgezonden. Verder ziet het publiek feitelijk hetzelfde als tijdens de live uitzendingen met dezelfde presentatoren, optredens, opening- en interval acts.
 
Bij de Jury- en Family shows mist tijdens de Semi-Finals de bekendmaking van de finalisten en tijdens de Grand Final is er geen puntentelling. Er wordt dan gewerkt met een dummy-uitslag. 

Per show zijn er staanplaatsen, zitplaatsen op de 1e ring, zitplaatsen op de 2e ring, beperkt zicht-plekken en plaatsen voor rolstoelgebruikers en eventuele begeleiders.

De halve finale shows duren ongeveer 2 uur en de finale shows duren ongeveer 3 uur.

Welke soorten tickets zijn er?
De volgende type tickets zijn beschikbaar:
Staanplaatsen
Zit plaatsen (zowel 1e ring als 2e ring)
Beperkt zicht plaatsen* 
Rolstoelplaatsen  

* Bij een zitplaats met beperkt zicht heeft men zicht op het hoofdpodium en de B-stage, echter kan het zicht op het grote videoscherm achter het hoofdpodium en op de beelden die op dat scherm worden weergegeven beperkt zijn. Ook kan het zicht op wat er eventueel achter het grote videoscherm gebeurt beperkt zijn.

Voor de 1st en 2nd Semi Final zijn de volgende prijzen van toepassing*:

* Prijzen zijn inclusief €3,50 servicekosten per ticket

** Rolstoelplekken zijn alleen telefonisch te boeken via: +31 20 225 1116. Let op: dit kan ook pas vanaf donderdag 30 januari 12.00 uur! Per rolstoelgebruiker kan er 1 begeleider mee. Vernoemde ticketprijzen zijn per persoon, voor zowel de rolstoelgebruiker als voor de begeleider moet een toegangsbewijs gekocht worden.

Prijzen voor mensen met een auditieve of visuele beperking komen overeen met de prijzen voor tickets op ring twee.

Voor de Grand Final zijn de volgende prijzen van toepassing *:

* Prijzen zijn inclusief €3,50 servicekosten per ticket

** Rolstoelplekken zijn alleen telefonisch te boeken via: +31 20 225 1116. Let op: dit kan ook pas vanaf donderdag 30 januari 12.00 uur! Per rolstoelgebruiker kan er 1 begeleider mee. Vernoemde ticketprijzen zijn per persoon, voor zowel de rolstoelgebruiker als voor de begeleider moet een toegangsbewijs gekocht worden.

Prijzen voor mensen met een auditieve of visuele beperking komen overeen met de prijzen voor tickets op ring twee.

Het wachtrijsysteem: hoe werkt het?
Iedereen die op donderdag 30 januari voor 12:00 uur op de link naar het bestelscherm heeft geklikt, krijgt d.m.v. loting door het systeem om exact 12:00 uur een willekeurige plaats in de wachtrij toegewezen. Er komt geen wachtrijnummer in beeld, het systeem zet je automatisch in een wachtrij. Iedereen die na 12:00 uur de link aanklikt, sluit achteraan in de rij. Een dag van tevoren klaar zitten levert dus geen plek vooraan in de wachtrij op. Ververs je pagina niet als je op de ticketlink hebt geklikt, je sluit dan namelijk weer achteraan in de rij.

Hoeveel tickets mag ik boeken?
Je mag maximaal 4 tickets per order (bankrekeningnummer en adres) kopen. Boek je meer tickets dan loop je het risico dat je tickets worden geannuleerd.

Hoe lang heb ik om mijn bestelling te voltooien?
Wanneer je door de wachtrij bent, heb je maximaal 5 minuten om je bestelling af te ronden. Zorg er dus voor dat je al je (betaal) gegevens bij de hand hebt.

Hoe kan ik mijn tickets betalen?
Je kan je tickets betalen via o.a. de volgende, bekende betaalmethodes:
iDEAL
Paypal
Creditcard (Mastercard & Visa)
Sofortuberweisung
Bancontact

Hoe werkt een online betaling met creditcard?
Om een betaling middels credit card te doen, dient u uw credit card nummer, vervaldatum en CVC nummer in te voeren als daar naar gevraagd wordt. Zorg er dus voor dat je al deze gegevens bij de hand hebt.

Deze gegevens worden verstuurd naar uw credit card maatschappij voor verificatie. De credit card maatschappij autoriseert de transactie en stuurt de bevestiging van autorisatie naar Paylogic om de betaling te voltooien.

De overdracht van deze gegevens verloopt volledig beveiligd. 

Let op! Het kan voorkomen dat er bij betaling gevraagd wordt om je 3D Secure code in te vullen. Dit moet geactiveerd zijn bij je bank. Meer informatie over 3D Secure vind je hier: https://www.icscards.nl/klantenservice/betalen/betalen-met-uw-card 

Personaliseren van je tickets
Voor het Eurovisie Songfestival moet je je tickets personaliseren. Dit kan vanaf 4 februari 12:00 uur t/m 11 februari 23:59 uur. Let op! Indien je niet voor 11 februari 23:59 uur je tickets hebt gepersonaliseerd, dan worden je tickets geannuleerd en ontvangt de hoofdboeker automatisch het geld terug exclusief de refund kosten.

Waarom moet ik mijn tickets personaliseren?
Net als andere grote evenementen heeft ook het Eurovisie Songfestival last van zwarthandel. Daardoor betalen bezoekers – meestal onbewust – veel meer voor een kaart dan de oorspronkelijke prijs. Om ervoor te zorgen dat bezoekers niet de dupe worden van doorverkoop moeten tickets worden gepersonaliseerd. Deze informatie kan ook worden gebruikt om bezoekers te informeren over het festival.

Hoe kan ik mijn tickets personaliseren?
Zodra je bestelling is betaald, ontvang je een bevestigingsmail vanuit Paylogic. Om je tickets te ontvangen, moet je jouw tickets eerst personaliseren, dit kan vanaf 4 februari 12:00 uur t/m 11 februari 23:59 uur. Let op! Indien je niet voor 11 februari 23:59 uur je tickets hebt gepersonaliseerd, dan worden je tickets geannuleerd en ontvangt de hoofdboeker automatisch het geld terug exclusief refund kosten. Je hebt dan geen recht meer op die tickets. Voor de personalisatie van je tickets ontvang je een aparte mail met een link. Voor het op naam zetten heb je deze gegevens nodig van alle personen: voornaam, achternaam, geslacht en geboortedatum. Na personalisatie van alle tickets ontvang je een mail om je tickets te downloaden. 

Bezoekers aan de shows zullen bij aankomst steekproefsgewijs worden gevraagd zich te identificeren. Indien de naam op het ticket niet overeenkomt met de naam op het identiteitsbewijs, wordt het ticket ongeldig verklaard en de toegang ontzegd.

Ik ben mijn tickets kwijt, wat moet ik doen?
Je kunt via deze link de bevestigingsmail met je tickets opnieuw opvragen. Via: consumer.paylogic.nl/tickets

Ik heb een vraag over mijn tickets/order, hoe kom ik in contact met Paylogic?
Op de website van Paylogic (https://customerservice.paylogic.com/hc/nl) vind je al heel veel informatie over de kaartverkoop. Mocht het antwoord op je vraag er niet tussen zitten of heb je een andere vraag, stuur dan een mail aan customerservice@paylogic.com. 

Ik wil graag de naam op een van de tickets veranderen, kan dat?
We gaan ervan uit dat iedereen die nu een ticket koopt voor het Eurovisie Songfestival de intentie heeft om ook daadwerkelijk naar het evenement te komen. Toch zullen er zich onverhoopt situaties voor doen dat men toch niet kan en je de naam wil wijzigen op een van de tickets. Om handel in tickets te ontmoedigen bieden we dit op dit moment nog niet aan en volgt er in de aanloop naar het evenement toe meer informatie over hoe te handelen indien dit het geval is.

Ik kan toch niet komen. Wat kan ik met mijn ticket doen?
Je kunt je ticket aanbieden via het officiële re-sell kanaal Ticketswap. Via dit kanaal koop en verkoop je veilig je ticket(s). 

Waarom is er verkoop mogelijk via Ticketswap?
We gaan ervan uit dat iedereen die nu een ticket koopt voor het Eurovisie Songfestival de intentie heeft om ook daadwerkelijk naar het evenement te komen. Toch zullen er zich onverhoopt situaties voor doen dat men toch niet kan. Ticketswap biedt je dan de mogelijkheid om je ticket voor een schappelijke prijs aan te bieden zodat de koper geen abnormaal hoge prijs betaalt. De barcode van het originele ticket wordt dan ongeldig gemaakt en de koper krijgt een nieuwe barcode. Tevens zal de naam van de nieuwe eigenaar op het ticket staan. 

Wat is een refund protection?
Tijdens het koop proces word je een refund protection aangeboden. Dit is een verzekering waarbij je met een geldende reden je geld terug kan krijgen indien je toch niet naar het Eurovisie Songfestival kan komen. Meer informatie hierover vind je hier https://customerservice.paylogic.com/hc/nl/articles/230701267-Wat-is-Refund-Protection-door-Booking-Protect- 

Is er een minimumleeftijd voor het Eurovisie Songfestival?
Nee er is geen minimumleeftijd voor het Eurovisie Songfestival. Kinderen jonger dan 16 jaar kunnen alleen naar binnen onder begeleiding van een meerderjarige. 
Elk persoon dient een eigen zitplaats te hebben. (Kleine) kinderen kunnen dus niet op schoot, maar dienen een eigen ticket te hebben.

Wat mag ik meenemen naar de shows?
Ruim voor aanvang van de shows word je per e-mail geïnformeerd over wat wel en niet mee naar binnen mag. Voorwerpen die niet zijn toegestaan zullen worden ingenomen en kunnen niet worden geretourneerd.

Welke beveiligingsmaatregelen gelden er rondom de shows?
Zoals gebruikelijk bij het Eurovisie Songfestival zijn er strenge veiligheidsmaatregelen van toepassing, vergelijkbaar met die op een luchthaven. Zorg ervoor dat je ruim op tijd arriveert.

Toegankelijk Eurovisie Songfestival 
De organisatie van het Eurovisie Songfestival 2020 heeft de ambitie om het evenement inclusief en toegankelijk te maken voor een zo breed mogelijk publiek en is met diverse initiatieven bezig om te zorgen dat mensen met uiteenlopende beperkingen de shows goed kunnen volgen en meebeleven. Deze initiatieven zijn hier te vinden.    

Kaarten voor rolstoelplekken zijn nog voor bijna alle shows (met uitzondering van de Grand Final Shows – Jury, Family, Live) beschikbaar. Kaarten voor rolstoelplekken kunnen telefonisch gereserveerd worden via +31 20 2551116. Pas na 12.00 uur kan via dit telefoonnummer een plek worden aangevraagd.

Om ervoor te zorgen dat ook mensen met een visuele of auditieve beperking de show zo goed mogelijk kunnen volgen, zullen we in de zaal diverse voorzieningen aanbieden zodat ook deze groep de show zo goed mogelijk kan meebeleven. Deze kaarten zijn nog voor alle shows beschikbaar. Prijzen voor mensen met een auditieve of visuele beperking komen overeen met de prijzen voor reguliere tickets op de tweede ring.

Mensen met een auditieve en/of visuele beperking kunnen donderdag 30 januari van 12.00 uur tot 18.00 uur kaarten aanvragen door een e-mail te sturen naar info@hbesc2020.nl. Mails die voor 12.00 uur gestuurd worden, zullen niet in behandeling worden genomen. Ook verzoeken voor rolstoelplekken die via deze mail binnenkomen, nemen wij niet in behandeling. Verder geldt het principe: wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Geef in uw mail aan welke show u wilt bezoeken, met hoeveel personen u komt en wat voor een soort beperking u heeft. U kunt maximaal vier kaarten per persoon bestellen. U ontvangt in de loop van februari bericht of u de kaarten voor deze speciale plekken met ondersteuning heeft weten te bemachtigen. We sturen u dan een link waarmee u de kaarten definitief kan bestellen en betalen.

Hoe toegankelijk is Rotterdam Ahoy?
Meer informatie over de bereikbaarheid en toegankelijkheid van Rotterdam Ahoy en antwoord op de meest gestelde vragen over de locatie vind je op de website van Ahoy: ahoy.nl/informatie/veelgestelde-vragen.

Ik heb een beperking en heb extra ondersteuning nodig. Wat kan ik doen?
Heb je ticket gekocht en heb je extra ondersteuning nodig bij de komst naar een van de shows? Dan kijken we graag samen met je naar de mogelijkheden. Neem dan contact op via info@hbesc2020.nl.