Hero image songfestival

KPN official partner Eurovisie Songfestival 2020

24 jan. 2020

KPN, leverancier van telecommunicatie- en ICT-diensten in Nederland , is vandaag aangekondigd als official partner van het Eurovisie Songfestival 2020. Een belangrijk onderdeel van het partnerschap is de levering van KPN-connectiviteitsdiensten die de wereldwijde distributie van het tv-signaal ondersteunen en internet- en telecomdiensten in en om Rotterdam Ahoy.

"We zetten ons in als partner van het Eurovisie Songfestival in Rotterdam Ahoy en samen met de Nederlandse Publieke Omroep en de EBU zullen we er een geweldig evenement van maken", zegt Mark Versteegen, directeur sponsoring van KPN. "Met 'het netwerk van Nederland' zorgen we voor de juiste glasvezel-, mobiele en wifi-verbindingen voor en tijdens een van de grootste Europese media-evenementen ooit georganiseerd in Nederland. Rotterdam en de rest van heel Nederland zullen in de ban zijn van het Eurovisie Songfestival in mei en samen met veel van onze medewerkers zullen we een belangrijke bijdrage leveren aan het succes van de organisatie met ons betrouwbare netwerk. ”

“We zijn verheugd om de Nederlandse telecommarktleider KPN te verwelkomen als een internationale official partner van het Eurovisie Songfestival 2020. De vitale infrastructuurondersteuning van KPN zal van onschatbare waarde blijken te zijn om het publiek over de hele wereld te laten genieten van het evenement en hun internetdiensten zullen de duizenden afgevaardigden, artiesten en journalisten in Rotterdam in staat stellen om wereldwijd verbonden te blijven op 's werelds grootste live muziekevenement, "zegt Jon Ola Sand, Executive Supervisor van het Eurovisie Songfestival bij de European Broadcasting Union (EBU).